"Mindenki azt hiszi, hogy a földi élet célja az, hogy teljesítsünk valami tervet. Senki sem kérdezi, hogy ez a terv az övé-e, vagy valaki más alkotta. Gyűjtik a tapasztalatokat, az emlékeket, a dolgokat, mások ötleteit, és többet gyűjtenek, mint amennyit elbírnak. És közben megfeledkeznek az álmukról."
/Paulo Coelho/

2014. május 3., szombat

Tervezzünk jövőt!



Egy lehetséges munkaajánlat hatására nekiláttam "gyakorolni" a vidéki stílusú címketervezést, meg hát ugye a leendő/épülő tanyánkról mi is sok mindent szeretnénk forgalmazni de azt stílusosan és még megfizethető áron. Nem volt könnyű ráállnia a kezemnek a letisztult, pasztell színekre és formákra, hiszen korábban nem igazán rendeltek tőlem ilyesmit. Mégis valahol már régóta vágytam ezekre a harmonikus, önmagában historizáló régies darabokra. Lelki szemeim előtt gyakran ugrottak be ilyen képek :) Mai modern szóval egyébként ezt Vintage- nak nevezik, ami számomra borzasztóan idegen kifejezés, hiszen már nagyon régóta használják a régi békebeli formákat új köntösbe burkolva, nem nagyon értem, hogy miért kellett ennek ilyen szót adni. Tehát én inkább maradok az antikolt, vagy régies megnevezés mellett, közelebb áll hozzám.

Először azonban mint felelősségteljes grafikus muszáj említést tennem arról, hogy a címke és a megfelelő logó mennyire nélkülözhetetlen és fontos szempont egy háztáji terméknél is ( főleg ott) Sokan elhanyagolják ezt a lépést, mondván, hogy "óóó minek az, úgy is megveszik, ha jó" Pedig ez nem mindig van így.

Egy termék logója és címkéje mesél: mesél a készítőjéről, annak szellemiségéről és nem utolsó sorban megismerhetővé, jellegzetessé tesz egy-egy terméket. Egy vásáron például nagyon is lényeges szempont, ha a vásárló a sok élmény mellett emlékszik ezekre a formákra. Az emlékezetébe vésődik az ízléses címkével ellátott szappan/tejtermék/kézműves áru stb. és a legközelebbi vásáron automatikusan keresni fogja...nem csak az embert, hanem a címkét is, hiszen erről ismeri fel a terméket. Ha pedig meg volt elégedve a vásárolt termékkel, később is a jellegzetes logó ,vagy címke alapján fogja keresni azt, a piacok standjain vagy az üzletek polcain. A címke tehát egy hatásos reklám, a JÓ címke pedig aranyat ér.

Mit is ad tehát egy jól tervezett címke/logó/csomagolás nekünk?

- megismerhetőséget
- kitűnést/feltűnést a többi hasonló termék között
- a minőség ígéretét a vásárlónak
- egyedi csak ránk jellemző küllemet, ami által minden termékünket megismerhetik
- viszonteladói lehetőséget, hiszen egy igényes terméket sokkal szívesebben árul bárki a polcán
- és még lehetne sorolni

Egy jól megválasztott design, igazi kincs a vásárlók szemében is
A jó címke ugyanakkor beleég szó szerint az ember retinájába. A termék jellegéhez igazítva pedig egy olyan harmóniát kölcsönöz a portékánknak, amire egyszerűen jó ránézni...amire pedig jó ránézni azt sokat/sokáig nézegetjük, amit pedig sokáig nézegetünk arra emlékezni fogunk :) 
Az ember alapvetően úgy van összerakva, hogy automatikusan a harmonikus összeállításokat kedvelje. Ez az összhang mindig minőséget ígér. Pontosan ezért olyan népszerű a kézműves termékeknél. Egy Tesco, vagy egy Aldi harsogó színeket használ, hiszen jól észrevehető, mégis színeivel nem a minőséget és a hagyományt követi.

A jó címke, és a tökéletesen megválasztott terméklogó tehát igenis nagy jelentőséggel bír, jóval több vásárlót vonz és sokkalta több felületen jelenhetünk meg vele.

Lélektani szempontból pedig a vásárlót a tökéletes logó, címke és csomagolás visszarántja abba az idillikus állapotba, ami elvesztett, hiszen nem csak a terméknek, hanem a csomagolásának is örülni fog, nemcsak használati vagy étkezési termékként fog rá tekinteni, hanem díszként, ami egyben az otthonát is felöltözteti.



Szó, ami szó: A jó címke és logó egy valóságos kincs az eladónak és a vásárlónak is

Visszakanyarodva:

Nekiláttam tehát ihletődni, egyik részről a remélhetőleg leendő főnököm által küldött képekből, más részről pedig saját gyűjtésből. Ezekből bemutatok pár darabot, mert érdemes ihletődni.


Itt van még pár:

Mondják, hogy néha a kevesebb több, ezeken a címkéken pedig inkább a kevesebb több egyensúlya figyelhető meg.


Ez már egy kicsit modernebb hangolású változata, inkább tipikus kedves, vidékies, mint konkrétan antik hangulatú.




Az én próba darabjaim pedig így néznek ki ezek hatására. Figyelem (!) ezek még csak az első próbálkozásaim és terveim, természetesen egyelőre próbanevekkel:



Ez készült legutóbb, azért már igyekszem hangolódni a természetes színekre :) Itt már a mintát is kicsit finomabbra terveztem, habár még tudnék - és fogok is- rajta csiszolni.  


A közvélemény kutatás szerint inkább kecskés kozmetikumoknál befutó és ha belegondolok valóban...
Magán a mintán mindenképp változtatni fogok, hiszen ez a népies ciráda jelenleg egy gyorsba összecsapott változat, a kifinomultság pedig akárhogy is nézem sok időt vesz igénybe. 

És a kedvenc végeredmény, Rozi bunda színét használtam, és ez a roziszín tökéletesen passzol :) 

Rápróbáltam egy üvegre a kéket, azért nem olyan rossz ahhoz képest, hogy első darab na ( önvállveregetés) 


Egyenlőre ennyi, hozzáteszem két gyomlálás/palántázás/ ültetés között azért még fogok jelentkezni pár magam által álmodott tervvel :)


-Enech-





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése