"Mindenki azt hiszi, hogy a földi élet célja az, hogy teljesítsünk valami tervet. Senki sem kérdezi, hogy ez a terv az övé-e, vagy valaki más alkotta. Gyűjtik a tapasztalatokat, az emlékeket, a dolgokat, mások ötleteit, és többet gyűjtenek, mint amennyit elbírnak. És közben megfeledkeznek az álmukról."
/Paulo Coelho/

2014. május 6., kedd

Platty hangulat, csiga háború, bosszú és kecskevárás.

Valami orbitálisat szerettem volna írni, de hazajöttem Pestről egy hét után és az fogadott hogy a konyhakert NÖDIKtől szerzett salátáit, a céklámat, a kapromat mind lerágta a rohadék csiga ( már bocsánat) ennyire még sosem szaporodtak el, ezért eddig békésen megvoltunk, de az enyhe tél nekik - is - kedvezett. Én kis naiv meg abban reménykedtem, talán megvárják míg hazaérek és kihelyezem a sörcsapdákat, hát nem így lett. A frissen kiültetett paprika palántáimat is egy kivételével mind lerágták, ezért bosszú hadjáratot indítottam és először hisztérikusan nekiálltam az ágyás köré helyezett rőzsék alatt felgyűjteni őket. (A rőzséről és előnyeiről részletesebben később - a lényege hogy odavonzza a gilisztákat, a pókokat és sok egyéb hasznos állatot, mellette meg nem tapiskol az ember térdig a sárban hiszen rajta mászkál, nagyon jól is mutat, alatta a föld komposztálódik, sajnos a csigákat is egybe gyűjti de legalább könnyű őket összeszedni, lehet vele emelt ágyást is készíteni - saját találmány, ha belegondolok mindent leírtam, ehhez nem kell útmutató, de majd teszek fel képeket ) na zárójel bezár. Tehát összeszedtem egy valag csigát kézzel.

Aztán, hogy elégtételt szerezzek a sérelmemen és a káromon, vetettem velük egy forró fürdőt. Sajnálok egyébként minden állatot kinyírni, de per pill sem fekete szeder levél, sem felesleges paradicsom levél nem állt rendelkezésemre ide s tova, ráadásul annyian voltak, hogy attól féltem ezt a tömeget már az állatbarát házi praktikák sem tartják vissza.
A napot sör csapdák kihelyezésével töltöttem, az éjjelt pedig azzal, hogy még egyszer végigmentem a kertünkön, hogy kézzel is beszüreteljem a csigákat. Így is másnapra a 4 kihelyezett csapdában üvegenként legalább 15-20 vesztébe rohant részeges meztelen csiga ( főleg ugye spanyol) teteme fogadott. 


Csigahalom olyan 3 méternyi rőzse alól.


Így telt tehát az itthon töltött idő, vagy épp esős idővel. Nem is haladtam nagyon kint, annak örülök hogy a csiga és a paradicsom nem barátok, ezért talán innentől kezdve már megszűnik a csigavész, hiszen annyi palántám lett, hogy minden szegletben paradicsom fog virítani. 

Csütörtökön viszont ha minden jól alakul hozzuk a malacokat. szombaton meg házhoz jön egy másik kecsó is. Már várom a nagy, logófülű leányzót. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése